پاک کردن انواع لکه ها از روی کاغذ دیواری

 تمیز کردن کاغذ دیواری

زمانی که از کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل استفاده کردیم قطعا می دانیم که این کاغذ دیواری ها تا به مدت چند سال قرار است بر روی دیوار بمانند. البته امروزه اکثر کاغذ دیواری ها با تکنولوژی نانو ساخته می شوند و این ویژگی به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر گرد و غبار عمل می کنند. البته کاغذ دیواری به نسبت دیوارهای رنگی کمتر چرک می گیرند. اما به هر حال بهتر است که هر سال یکبار نسبت به شستشو و  تمیز کردن کاغذ دیواری ها اقدام کنیم.

اغلب کاغذهای دیواری که به بازار عرضه می شوند قابلیت شستشو دارند و خوشبختانه دغدغه های تمیز کردن کاغذ دیواری های قدیمی را ندارند. اما برای تمیز کردن آن ها بازهم باید دقت زیادی را به خرج داد. در این میان یکی از دغدغه های افراد پاک کردن لکه های موجود بر روی کاغذ دیواری ست. و اما چه نکاتی را باید در هنگام پاک کردن لکه های بر روی کاغذ دیواری رعایت کنیم؟

به طور معمول روکش های طرح داری که  بروی دیوار نصب می شوند چرک تاب هستند و لکه هایی که بر روی آن ها ایجاد می شوند چندان به چشم نمی آیند. اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنید لکه های چربی، خودکار و یا دوده و … بر روی آن ها مشخص می شود. اما نیازی نیست با دیدن این لکه ها فکرتان را درگیر کنید . راه حل های مختلفی برای تمیز کردن لکه هایی که بر روی این دیوارپوش ها ایجاد می شوند، وجود دارد.

پاک کردن لکه های چربی از روی کاغذ دیواری

آشپزخانه ها به دلیل اینکه مکان های پر ترددی هستند و فعالیت های آشپزی در آن جا صورت می گیرد نسبت به دیوارهای سایر اتاق ها بیشتر در معرض چربی ها هستند. بنابراین وجود لکه های چربی بر دیوار آشپزخانه ها امر غیر ممکنی نیست. لک های چربی از آن دسته لکه هایی ست که بسیاری از افراد تصور می کنند سخت تر از سایر لکه ها پاک می شوند. اگر چه لکه های چربی بعد از مدتی بزرگتر می شوند و سبب کدر شدن و مات شدن کاغذ دیواری می شوند. یکی از بهترین روش های معمول برای پاک کردن لکه های چربی از روی کاغذ دیواری استفاده از محلول آب و سرکه می باشد. برای تمیز کردن کاغذ دیواری از لکه های چربی، از آّب و سرکه می توان استفاده کرد. نسبت ترکیب سرکه به آب در یک لیوان باید یک به سه باشد. ینی در اصل یک سوم لیوان سرکه و الباقی شامل آب باید باشد. در ابتدا می بایست با یک دستمال خشک گرد و غبار را از روی کاغذ دیواری تمیز کرده و با دستمالی دیگر به محلول آب و سرکه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر بکشید تا لکه به آرامی پاک شود. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که برای افزایش عمر کاغذ دیواری پس از پاک کردن لکه حتما با یک دستمال خشک رطوبت باقی مانده بر روی کاغذ دیواری را خشک کنید.

پاک کردن گرد و خاک و دوده از روی کاغذ دیواری

یکی از معظلاتی که همه ما با آن ها رو به رو هستیم نشستن گرد و خاک بر روی تمامی وسایل خانه ست. حتی اگر از عوامل بازدارنده هم برای جلوگیری از نشستن گرد و خاک استفاده کنیم باز هم توفیقی نیست. بنابراین بهتر است که حداقل برای جلوگیری از جمع شدن گرد و خاک و انباشته شدن آن ها هر چند وقت یکبار نسبت به پاک کردن آن ها اقدام کنیم. اگر چه اغلب کاغذهای دیواری دیواری که مورد استفاده قرار می گیرند از تکنولوژی نانو طبعیت می کنند اما باز هم اگر نسبت به تمیزی کاغذ دیواری بی توجه باشیم گردو خاک و دوده بر روی کاغذ دیواری انباشته می شود و سبب کدر شدن آن می شود. برای پاک کردن لکه های دوده و رنگ بر روی کاغذ دیواری مقداری سرکه و جوش شیرین و مقداری آب گرم را با یکدیگر مخلوط کرده و به کمک یک اسفنج و یا ابری نرم بر روی لکه های دوده و گرد و گبار ایجاد شده بکشید تا لکه ها به آرامی پاک شوند.

 

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x