با توجه به مکانی که استفاده می کنید و ابعاد پنجره پرده ی مورد نظر را خریداری می کنید پارچه های پرده ای معمولا…

تهیه و شستشوی پارچه پرده

تهیه پارچه پرده

با توجه به مکانی که استفاده می کنید و ابعاد پنجره پرده ی مورد نظر را خریداری می کنید پارچه های پرده ای معمولا به عرض ۳ یا ۲ (و کمتر) هستند پرده هایی که به عرض ۳ هستند معمولا عرض آنها به قد پرده می افتد مثل پرده های حاشیه دار و متراژی که شما خریداری می کنید به اندازه ی دوبرابرو نیم (یا سه برابر برای پارچه های توری)و یا دو برابر طول میل پرده است.

پرده هایی که عرض کمتری دارند دو حالت دارند یا پرده هایی برای پنجره های کوتاه هستند ( که مثل بالا عمل می کنیم)و یا اینکه شما می بایستی مثلا برای یک میل پرده ی دو متری سه تخته خریداری کنید که هر تخته پرده به متراژ قد پنجره و یا قد پرده ای است که می خواهید ( معمولا برای میل پرده های سقفی در ۲.۸۰ قد برای پرده ی بلند در نظر می گیرند).

معمولا برای بزرگ نشان دادن فضای درونی خانه ها میل پرده ها را به صورت سقفی می زنند و برای درست ایستادن پرده روی میل پرده استفاده از ردیف پایین نوار پرده برای نصب گیره ها مناسبند.

پرده پارچه ای
پرده پارچه ای

 

برای تعیین اندازه ی پارچه ی مورد نیاز برای پرده حتما میل پرده را از هر طرف قاب پنجره بین ۱۰ تا ۲۰ سانت اضافه بگیرید (اگر امکان داشت ) و ارتفاع پرده را هم اگر کوتاه می گیرید تا جایی اندازه بزنید که مماس با مثلا رادیاتور زیر پنجره باشد و اگر چیزی نبود حداقل ۳۰ سانت زیر قاب پنجره باشد برای این پرده ها اگر پارچه شما طوری است که لبه آن تو باید برود لبه را پهن تو بگذارید ویا سرب رد کنید تا منظم بایستد در هرحال طول میل پرده را اندازه بگیرید و برای بردهای ظریف مانند حریر و تورهای نازک ۲.۵ تا ۳ برابر میل پرده را باید پارچه بگیرید و اگر پارچه ضخیم بود کمتر از ۲ برابر نگیرید.

نوار پرده های ابریشمی بدلیل نایلون زیادی که دارند قدری خشک به نظر می رسند و موقع جمع کردن اولیه سخت جمع می شن نوار پرده های معمولی معمولا مناسبترند برای پرده هایی که روی کار هستند نوار های چهار نخ استفاده می شود و برای پرده هایی که زیر کار هستند نوارهای دونخ هم جوابگوست برای جمع کردن نوار پرده اگر از دو طرف استفاده کنید تنظیم راحت تر است.

برای صاف دوختن نوار پرده یکی از راه هایی که استفاده می شه سانت زدن لبه ی پرده و کوک زدن اونه ( یا قبل از نوار دوزی یا همزمان با نوار دوزی ) راه دیگه برای پارچه هایی که اتو خوب بر می دارند سایز زدن و خط انداختن با اتو است که در این صورت با کمک این خط اتو شما مستقیما نوار پرده را چرخ می کنید.

برای چرخ کاری نوار پرده اگر مثلا از سمت راست به چپ دوختید بهتره دوباره برگردید و دوخت دوم را هم از همان سر شرع کنید تا فاصله ی بین دوخت هایتان پف نکند البته اگر با حوصله و دقت چرخ کنید می توان از این کار صرف نظر کرد معمولا برای نوارهای چهار خط سه ردیف دوخت داریم( البته اگر بخواهید میل پرده ی .معمولی استفاده کنید) که در ابتدا و انتهای نوار و بین خطوط نخ ها دوخته می شود برای مهار کردن یک طرف نوار پرده لبه ی آن را دو سانت بیشتر می گیرند و از زیر تا می کنند و روی آن را در عرض نوارپرده چند بار دوخت می روند( این دوسانت را در هنگام خرید نوارپرده لحاظ کنید).

برای میل پرده هایی که از وسط پرده عبور می کنند باید فضای مناسب برای عبور را در نظر گرفت برای این کار نوار پرده را می توان روی یک لای پارچه دوخت ( لبه ی پرده را در نظر بگیرید دو سانت فاصله نوار را بدوزید ) و بعد آن را تا کرده (پشت برگردانید) و به پرده وصل کنید (از همان دوسانتی که تا لبه فاصله گذاشتید چرخ کنید.

مجددا یک دوخت هم از بین خطوط نوار پرده برید ( فاصله ی این دوخت تا لبه ی پایینی نوار پرده به اندازه ی میل پرده که از وسط پرده رد می شود باید باشد دقت کنید روی نخ های نوارپرده را ندوزید که جمع نمی شود.

 

شستشوی پارچه پرده

برای شستشوی پرده ، آن را در آب با دمای 25 درجه سانتی گراد و 0.1 گرم پودر پاك كننده ( در هر لیتر آب ) به مدت یک ساعت قرار داده و سپس به صورت ملایم چنگ زده و آبكشی گردد.

چنانچه پرده ها از جنس تور باشد جهت سفیدی و شستشوی پاكیزه تر توصیه می گردد از پودر صابون استفاده شود و برای رفع سیاهی و دوده پرده یك لیوان نفت به آب شستشو اضافه گردد و در آن خیس و آبكشی شود.

تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده،تهیه و شستشوی پارچه پرده، تهیه و شستشوی پارچه پرده

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x