راهنمای انتخاب پرده مناسب

راهنمای انتخاب پرده مناسب

انتخاب پرده مناسب تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد .نقش پرده در خانه علاوه بر حفظ حریم شخصی در میزان کنترل نور نیز دخالت دارد .انتخاب پرده مناسب از عناصر مهم دکوراسیون مدرن محسوب می شود . نکاتی در انتخاب پرده مناسب وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد .

پرده مناسب اتاق پذیرایی

یکی از مهم ترین فضاهای هر خانه اتاق پذیرایی و نشیمن آن می باشد که بایستی به چیدمان و انتخاب وسایل آن اهمیت داد . استفاده از پرده مناسب در اتاق پذیرایی منزل نیز می تواند دکوراسیون مدرن و زیبایی را در خانه شما به وجود آورد . اما باید در انتخاب پرده مناسب دقت لازم را داشته باشید .برای دکوراسیون اتاق پذیرایی باید دقت لازم را داشته باشید ، از راه های ساده تغییر دکوراسیون در منزل که کمترین خرج را برای شما به همراه خواهد داشت انتخاب پرده مناسب با طراحی مدرن و شیک می باشد.

معمولا پرده اتاق نشیمن و پذیرایی را با توجه به چیدمان وسایل آن انتخاب می کنند. استفاده از رنگ های روشن سفید و کرم برای نور بیشتر و بزرگ جلوه دادن فضای خانه مناسب تر است اما در اتاق نشیمن رنگ مناسب پرده براساس رنگ مبلمان و وسایل آن انتخاب می شود . استفاده از رنگ های ملایم زرد و نارنجی می تواند فضای دوستانه ای را برای شما به وجود آورد پس می توانید اتاق پذیرایی خود را برای ایجاد حس دوستانه بیشتر با این رنگ از پرده تزئین کنید .

  پرده مناسب آشپزخانه

به گفته طراحان داخلی آشپزخانه قلب تپنده خانه محسوب می شود. درانتخاب رنگ و طرح مناسب پرده آشپزخانه بایستی دقت و حساسیت زیادی را به خرج دهید . در معماری خانه های امروزی نور اصلی خانه از آشپزخانه تامین می شود پس نباید از پرده هایی با جنس نامناسب و طرح های شلوغ فضای آشپزخانه را مسدود کرد . استفاده از رنگ های طبیعی و گرم نظیر قرمز و زرد و نارنجی می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب رنگ پرده مناسب آشپزخانه باشد .استفاده از پرده های بالارونده و خرید پرده زبرا گزینه مناسبی برای آشپزخانه محسوب می شوند درصورتی که دیوار آشپزخانه طرح دار بود از پرده های ساده استفاده کنید .

پرده مناسب

پرده مناسب اتاق خواب

یکی از مهم ترین موارد انتخاب پرده مناسب اتاق خواب ایجاد هارمونی با سایر وسایل آن می باشد . انتخاب جنس و رنگ مناسب برای اتاق خواب تاثیر زیادی بر روی طراحی داخلی آن خواهد داشت .استفاده از رنگ سبز برای پرده اتاق خواب آرامش و خواب راحت را برای شما به وجود می آورد حتی راه حل مناسب برای از بین بردن اضطراب و بی خوابی  استفاده از رنگ آبی برای پرده اتاق خواب می باشد . آبی به عنوان رنگ صلح آمیز و از بین برنده اضطراب و نگرانی می باشد و باعث ایجاد تمرکز در افراد می گردد . طراحان داخلی با استفاده از این رنگ در اتاق خواب و حتی اتاق کار فضای مناسبی را برای افراد به وجود می آورند .

علاوه بر انتخاب طرح و رنگ مناسب پرده اتاق خواب بایستی به جنس و مقاومت آن نیز توجه کرد . ترفند ساده ای را برای تشخیص مقاومت پرده اتاق خواب به شما پیشنهاد می دهیم .از قسمت بریده شده پرده ، پارچه را کمی بکشید چنان چه تار و پود پرده از هم جدا شدند بهتر است از خرید آن منصرف شوید زیرا به مرور زمان با تابش نور خورشید پرده خراب می شود و باید سراغ خرید پرده دیگری بروید .

پرده مناسب سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از پرده های مقاوم در برابر رطوبت محیط گزینه مناسبی برای سرویس های بهداشتی و حمام خانه می باشد . منظور از پرده مقاوم در برابر رطوبت ، پرده های پلاستیکی نیست ، استفاده از تور و پرده های شید نیز گزینه مناسبی محسوب می شود . نکته قابل توجه در انتخاب پرده مناسب سرویس های بهداشتی قابلیت شست و شوی آن ها می باشد . به دلیل رطوبت بالای این فضاها منبع خوبی برای تجمع انواع باکتری ها می باشد پس بایستی به صورت ماهانه پرده سرویس های بهداشتی و حام شسته شود. پرده حمام با توجه به طرح و رنگ دیوارها انتخاب می شود ، مسئله مهم در انتخاب پرده حمام جدای از طرح و رنگ آن اندازه درست آن می باشد که نباید خیلی کوتاه یا بلند باشد!

برای اطلاع از لیست قیمت پرده کرکره ، لیست قیمت پرده زبرا به سایت ما مراجعه مراجعه کنید

 

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x