نحوه محاسبه و قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا و نحوه محاسبه آن یکی از مهم ترین نکات برای زمانی است که فرد قصد خرید پرده را دارد . جنس پارچه مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پرده است و عامل دیگری که در قیمت پرده تاثیرگزار است مدل و طرح پارچه در پرده می باشد ، که معمولا تولید کننده پرده زبرا از پارچه های ساده و طرح دار و گل دوزی شده و چاپی استفاده می کند .

قیمت پرده زبرا در هر متر مربع چقدر می باشد ؟

برای محاسبه و لیست قیمت پرده زبرا، نیاز است که حتما اندازه ارتفاع و عرض پنجره را داشته باشیم.نحوه ی آموزش و اندازه گیری ابعاد پنجره به 2 روش زیر بیان شده است . این اندازه گیری ها برای انواع پرده های شید رول و زبرا و شب و روز مناسب می باشد .

نحوه محاسبه و قیمت پرده زبرا

یکی از بخش های مهم در خدمات تولید و نصب در پرده ها ، اندازه گیری صحیح و دقیق پرده است . اندازه گیری دقیق و اصولی وقیمت پرده زبرا در نهایت موجب رضایت مشتری از کار نصب شده می شود . در هنگام اندازه گیری پرده باید به مواردی نظیر اینکه پرده داخل درگاه پنجره نصب شود یا خارج و میزان پوشیدگی آن چه مقدار باشد و امکان نصب چه نوع پرده ای در محیط وجود دارد ف بستگی خواهد داشت . اغلب پرده ها به دو صورت داخل قاب پنجره ( توکار ) و بیرون قاب پنجره ( روکار ) اندازه گیری و در نهایت نصب می شوند. توضیح مختری از روش های بیان شده به شرح زیر می باشد .

روش اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده توکار ( داخل قاب پنجره )

برای اندازه گیری با این روش ابتدا پنجره مورد نظر را به صورت رو به رو در نظر می گیریم و ارتفاع ( بلندی ) و عرض ( پهنا ) آن را متر می کنیم . جهت اندازه گیری عرض ابتدا نردبان را در وسط پنجره متمایل به سمت چپ قرار می دهیم و سر متر را به سمت راست دیوار می گیریم و با دست چپ متر را به سمت چپ چسبانده و و اندازه رو می خوانیم .برای اندازه گیری پرده همیشه این را درنظر داشته باشید برای اینکه در موقع نصب پرده مشکلی پیش نیاد ، از اندازه کلی یک سانت کم می کنیم . برای اندازه گیری ارتفاع از دو طرف (چپ و راست) پنجره متر میکنیم و از بین دو اندازه کوچکترین را انتخاب می کنیم .

روش اندازه گیری ابعاد پنجره جهت نصب پرده روکار ( خارج قاب پنجره )

برای اندازه گیری پرده به روش روکار، رو به روی پنجره قرار گرفته و عرض آن را اندازه می گیریم. به دلیل اینکه پرده با پایه نصب می شود 3 الی 4 سانت جلو خواهد ایستاد و احتمال اینکه از بغل پرده گرد و خاک و نور نفوذ کند وجود دارد برای همین در صورت داشتن فضای کافی باید 5 الی 10 سانت به دو طرف پرده اضافه کرد . برای اندازه گیری ارتفاع نیز باید اندازه را از سقف گرفته و به اندازه نهایی 5 سانت اضافه کنید ولی در صورتی که بخواهید پرده را به دیوار بزنید باید 10 سانت بالاتر از پنجره اندازه بگیرید .

بعد از انجام اندازه گیری ارتفاع و عرض پنجره ها با استفاده از فرمول زیر لیست قیمت پرده زبرا را به دست می آوریم :

قیمت نهایی =  10000/ قیمت پردهx ارتفاع ( سانتی متر ) x عرض ( سانتی متر )

 دلیل عمده خرابی در پرده های زبرا چیست ؟

دلیل اصلی خرابی در این نوع از پرده ها مکانیزم آن می باشد . این مشکل اغلب بخاطر متناسب نبودن گیربکس با وزن پارچه به وجود می آید که با عوض کردن این قطعه مشکل برطرف می شود ولی در نمونه های قدیمی تر بهخاطر نبودن سایز مکانیزم در بازار لوله نیز باید تعویض گردد . یکی دیگر از دلایل خرابی در این پرده ها زنجیر بالابر آن ها است . وزن بالای پرده به مروز زمان باعثت خورد شدن ساچمه های بالابر و یا پاره شدن آن می شود . در قدیم به دلیل نبود زنجیر باید کل قطعات پرده را تعویض می کردند .

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x