نکات کلیدی در نصب کاغذ دیواری

بهترین روش نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری برای زیبایی محیط خانه برخلاف رنگ آمیزی دیوارهای خانه کاری بسیار راحت و بدون دردسر می باشد . برای نصب کاغذ دیواری ازنوعی چسب حلال درآب استفاده می کنند ، حلال بودن این چسب یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می شود زیرا چسب های مخصوص نصب کاغذ دیواری بدون بو بوده و بو زننده ای را در محیط کار ایجاد نمی کند و هم چنین لکه های ایجاد شده چسب درمحیط با استفاده از اسفنج خیس کاملا برطرف می شود .

ازمهم ترین کارهای قبل از اجرا و نصب کاغذ دیواری ، آماده سازی و زیرسازی سطح دیوار می باشد . در صورتی که سطح دیوار رطوبت داشته باشد ابتدا باید رطوبت آن قسمت کاملا برطرف شود و چنان چه دیواربدون رنگ (پوشش گچ خام)باشد ، باید ابتدا یک دست روغن پرایمر روی سطح کار اجرا شود و بعد نصب کاغذ دیواری انجام شود .قبل از اجرای کاغذ دیواری باید عیب های سطح دیوارها کاملا گرفته شود هرگونه سوراخ ، ترک و شکستگی قبل از انجام کار با استفاده از گچ پوشیده شده و گرد و غبار روی دیوار ها کاملا تمیز شود .

در صورتی که زیرسازی دیوار را برای آماده کردن سطح کار انجام می دهید اگر نرده یا پنجره ای نیاز به رنگ آمیزی دارند قبل از اجرای نصب کاغذ دیواری ، کار خود را تمام کنید تا نگران پاشیده شدن رنگ بر روی کاغذ دیواری خانه خود نباشید . چنان چه دیوارها دارای لکه باشند قبل از انجام کار لکه ها را با استفاده از رنگ رقیق بپوشانید زیرا بعضی از کاغذ های دیواری بسیار نازک بوده و احتمال دیده شدن این لکه ها از زیر کاغذهای دیواری وجود دارد .

هزینه نصب کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود

هزینه نصب کاغذ دیواری توسط نصاب براساس عرض رول کاغذ دیواری ، قیمت ثابتی در نظر گرفته می شود که به عنوان قیمت پایه کاغذ دیواری است اما این قیمت با توجه به مهارت نصاب کاغذ دیواری و تعداد رول های استفاده شده افزایش ناچیزی پیدا می کند . در صورتی که برای کاهش هزینه ها از نصاب غیرحرفه ای و مبتدی استفاده کنید امکان ایجاد مشکلاتی نظیر ایجاد برآمدگی در زیرکار ، اشتباه در کنارهم قرار دادن رول ها و مشکلات زیرسازی در زمان اجرای نصب کاغذ دیواری به وجود خواهد آمد .بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری اطلاعات خود را درمورد نصب و نوع کاغذ دیواری ها بالا ببرید و با توجه به خواسته های خود به نصاب کاغذ دیواری بگویید و مطمئن شوید او مهارت های لازم را برای نصب کاغذ دیواری دارد و سپس کار را به او بسپارید .

نصب کاغذ دیواری

ابزارهای لازم برای نصب کاغذ دیواری

قبل از شروع نصب باید تمامی ابزارهای لازم را تهیه کرده و بعد نصب کاغذ دیواری را شروع کنیم . این ابزارها شامل : چسب مخصوص – قلموی بزرگ – کاتر – خط کش – کاردک پلاستیکی و .. از ابزارهای مهم نصب کاغذ دیواری محسوب می شوند .

نکات کلیدی در نصب کاغذ دیواری

تمیزکاری و خشک کردن دیوارها : قبل از انجام کار بهتر است سطح کار را کاملا از هرگونه لکه و خراش و چربی و چسب های باقی مانده از کاغذ دیواری قدیمی تمیز کنید و تمامی این عیوب را برطرف نمایید . لکه ها و چربی های موجود را با استفاده از محلول های لکه بر از بین ببرید . بعد از انجام بتونه کاری لازم حتما محل بتونه را خشک کنید و بعد از آن اقدام به نصب کاغذ دیواری نمایید در غیر این صورت احتمال برآمدگی و بلند شدن کاغذ دیواری وجود دارد .

اندازه گیری و برش مناسب کاغذ دیواری: برش و اندازه گیری دقیق و مناسب کاغذ دیواری مشکلی برای جفت و جور کردن نقش های کاغذ دیواری و ایجاد درز بین رول های استفاده شده و دور ریز کمتر کاغذ به وجود نمی آورد . برای کسب مهارت هرچه بیشتر در این کار باید تمرینات لازم را داشته باشید تا به مرور زمان بتوانید خود تمامی کارها را انجام دهید .

انتخاب چسب مناسب : یکی از مهم ترین موارد بعد از انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری ، انتخاب چسب مناسب برای نصب دقیق و درست آن می باشد. چسب مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد : قدرت چسبندگی بالا – قابلیت حل شدن در آب سرد را داشته باشد – رنگ کاغذ دیواری را از بین نبرد.

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x