کاغذ دیواری چیست؟

 کاغذ دیواری در زمانی نه چندان دور رونق زیادی نداشت، این عدم استقبال هم به دلیل عدم تنوع در رنگ و طرح های کاغذ دیواری بود اما امروزه به دلیل متنوع بودن رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین گزینه ها برای پوشش دیوارهای ساختمان تبدیل شده است.آلبوم کاغذ دیواری دکوروال از بهترین کاغذ های موجود در بازار است.

آشنایی با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری، پوشش تزیینی برای پوشاندن دیوارهای داخلی انواع ساختمان های مسکونی،تجاری و سایر ساختمان هاست که به صورت رول و یا متری می توان آن را خریداری نمود و با چسب مخصوص و به صورت عمودی بر روی دیوارها چسباند. به طور عمده در اتاق های مهم منازل یعنی اتاق نشیمن و یا سالن، اتاق ناهار خوری و اتاق خواب های استفاده می گردد. حمام و آشپزخانه معمولا ًکاشی یا رنگ می شوند.

 کاغذ دیواری یکی از تکنیک های مهم در طراحی داخلی ساختمان به شمار می رود که کارخانه های تولید کننده طرح های متنوعی از آن را به شکل های زیر در اختیار مشتریان خود قرار می دهند:

  1. طرح های دارای تصویر مشخص: این طرح ها مانند یک نقاشی دارای طرحی ویژه هستند.
  2. طرح هایWall Stickers یا کاغذ خودچسب یا چسبانک دیواری
  3. طرح هایی با الگو(بافت)گرافیکی(نقش های کوچکی که تکرار شده می شوند)

می توان گفت که کاغذ دیواری گوی سبقت را نسبت به استفاده از رنگ در ساختمان ربوده است.

روش‌های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح(surface printing)، چاپ به‌وسیله حکاکی(gravure printing)، چاپ سیلک (silk screen-printing)،چاپ دیجیتالی(digital printing) و چاپ به وسیله ماشین  چاپ چرخشی(rotary printing) است.

جالب است که بدانید گران قیمت ترین کاغذ دیواری در جهان، متعلق به ‘Les Guerres D’Independence‘ (جنگ های استقلال) است که ارزشی معادل24,896.50پوند(44,091 دلار و یا 36.350 یورو) دارد. این کاغد دیواری برای مجموعه ای از32 پنل مختلف قیمت گذاری شده است. این کاغذ دیواری توسط Zuber در فرانسه طراحی شده و در ایالات متحده بسیار محبوب است.

تاریخچه کاغذ دیواری

پاپیروس مصری ها اولین نوع کاغذ شناخته شده است که به 400 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. همچنین چینی ها 200 سال قبل از میلاد مسیح کاغذ برنج را بر روی دیوارهای خود می چسباندند.

و نام خود را به عنوان اولین واردکننده این محصول در تارکاغذ دیوارییخ ایران جاوادانه نمود.

در تصویر مقابل نمونه ای از کاغذدیواری مورد استفاده را با هم می بینیم:

نقاشی مری کست که در آن دو خانم در اتاقی با کاغذ دیواری آبی و قرمز و راه‌ راه مشغول نوشیدن چای هستند.

انواع کاغذ دیواری

کاغذ با وینیل سخت و جامد:

در این نوع یک لایه کاغذی لمینیت شده به وسیله ی یک روکش از نوع وینیلی جامد پوشش داده می شود.

تحولات مدرن در کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری سفارشی: فن آوری های  جدید چاپ جوهر افشان دیجیتال با استفاده از اشعه ماورای بنفش(UV) 

کاغذ دیواری با تکنولوژی های روز: انواع جدید کاغذ دیواری که در قرن بیست و یکم در حال توسعه یا ورود به بازار هستند، این قابلیت را دارند که امواج تلفن همراه و wifi را برمی گردانند و در جهت حفظ حریم شخصی افراد بسیار موثر هستند. این کاغذ دیواری با یک جوهر نقره که فرم کریستالی دارند پوشانیده شده است که سیگنال ها را مسدود می کند.

شرکت اسپانیایی بزرگی هم اعلام کرده است که کاغذ دیواری تولید کرده است که به عنوان واسط کامپیوتری عمل می کند و از وب کم،پروژکتور و سنسورهای حرکتی برای کنترل استفاده می کند.

کاغذ دیواری ضدزلزله: در سال 2012 دانشمندان انستیتو تکنولوژی کارلسروهه ی آلمان کاغذ دیواری را معرفی کردند که می تواند به مقاومت یک دیوار در مقابل زلزله کمک کند. این محصول شامل دو عنصر مهم است: یکی الیاف شیشه ای و دیگری ماده‌ مصنوعی “پولی‌ پروپیلن”. الیاف شیشه در جهات مختلف بافته می‌شوند تا نیروهای حاصل از زمین‌لرزه را بر  روی تمام دیوار تقسیم کنند.

کاغذ دیواری وسیله ای برای بروز هنر: Tsang Kin-Wah یکی از سرشناس ترین نقاشان کشور هنگ کنگ، کاغذ دیواری در سایز بزرگی را تولید کرده که طرح های گلدار از ویلیام موریس است و هم اکنون به عنوان یک سبک در هنر شناخته می شود.

کاغذ های دکوروال  در قالب آلبوم های دلمونت delemont، لاکچری luxery  ، فرگاما fergama  ، دیاموند diamond و اپرا opera مجموع های متنوع از انواع کاغذ دیواری است.که با یک موجودی انبوه در سراسر کشور توزیع میشود.

آلبوم دلمونت delemont

 

آلبوم کاغذ دیواری  دلمونت delemont
دلمونت delemont

آلبوم لاکچری luxery

لاکچری luxery
آلبوم لاکچری luxery

آلبوم فرگاما fergama

آلبوم فرگاما fergama 
آلبوم فرگاما fergama

آلبوم دیاموند diamond

 آلبوم دیاموند diamond
آلبوم دیاموند diamond

 

آلبوم اپرا opera

آلبوم اپرا opera
آلبوم اپرا opera
آلبوم اپرا opera
آلبوم اپرا opera

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x