طبق نظر جامعه طراحی داخلی دنیا، هماهنگی “سبک، رنگ، اشیاء، اثاثیه و… در هنگام طراحی جلوه ی زیبایی را به اتاق یا ساختمان مورد نظر می دهد. با این حال، طراحی داخلی به خودی خود بیش از تصویر بصری یا افزایش فضای داخلی است. این تلاش برای بهینه سازی و هماهنگ کردن کاربردهای مورد استفاده در محیط داخلی است.

اهداف طراحی داخلی چیست؟

به عنوان یک طراح داخلی، صرفا در مورد انتخاب رنگ و پارچه برای ایجاد یک فضای زیبا نیست ؛ طراحان داخلی باید همه چیز را در نظر بگیرند تا نیازهای مشتری را برآورده کنند و آنها را خوشحال کنند ، طراحان داخلی باید مطمئن شوند که همه کارها به موقع تکمیل می شود. تسهیل تمام جنبه های یک پروژه برای اطمینان از موفقیت، به این معنی است که طراح داخلی باید با تعدادی از افراد حرفه ای و با تجربه همکاری کند، تا بتواند آنچه را که مشتری در نظر دارد، به عنوان اهداف مهم در ایجاد یک طراحی جدید، تحقق بخشند و انجام دهند.

طراح باید با طراحان کاغذ دیواری، برقکار، تولید کنندگان مبلمان، عمده فروشان پارچه و تولید کننده پرده زبرا و…به عنوان کارمند مورد نیاز همکاری کند تا روند طراحی به راحتی و بدون استرس انجام شود. اگر شخصا طراح داخلی را می شناسید یا در مصاحبه های اطلاعاتی شرکت می کنید، جنبه های زیادی از کار وجود دارد که برای کسانی که حرفه ای در این زمینه دارند، ناشناخته است.

در واقع طراح داخلی کسی است که برای طراحی داخلی یا به اصطلاح دکوراسیون داخلی یک فضا استخدام می شود. ممکن است به نظر برسد این شغل به سادگی انتخاب رنگ و قرار دادن مبلمان در فضا است، اما یک طراح داخلی باید خلق و خوی افرادی که قرار است در فضای مورد نظر ساکن شوند یا کار کنند را در نظر بگیرد. شما می توانید یک طراح داخلی را برای بازسازی یک اتاق در خانه یا برای کمک به طراحی فضای مورد نظر استخدام کنید. استخدام طراح داخلی کمک می کند تا حداکثر استفاده از فضای مورد نظر را داشته باشید.

طراحی داخلی

نکاتی که باید در طراحی داخلی در نظر بگیرید

در طول روز ما بیشتر وقت خود را در ساختمان ها سپری می کنیم، در واقع باید نظر داشته باشیم که کیفیت فعالیتی که انجام می دهیم ، نگرش ، شخصیت و احوال ما ارتباط مستقیمی با فضای طراحی شده دارد. چندین نکته وجود دارد که باید در هنگام طراحی داخلی یک فضا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به فضای کلی یک خانه و اتاق های فردی آن یکی از اولین چیزهایی که طراح داخلی باید آن را در نظر می بگیرد، ابعاد فضا و چگونگی ساخته شدن آن، محدودیت های فضا و نیازهای بالقوه آن چیست؟

فضا برای آرامش، خانواده، سرگرمی، یا کسب و کار استفاده می شود؟ سوالات کلیدی است که طراح داخلی باید پاسخ دهد قبل از اینکه بخواهد کار خود را به جلو پیش ببرد.

برخی از ملاحظات عملی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: نورپردازی، صدا، ترتیبات سالن ها و شناسایی نیازهای دیگر مانند نیاز به مکانی برای فضای کاری ایده آل و…

نگرانی های بهداشتی و ایمنی در هنگام طراحی یک فضای خاص یا خانه مورد توجه قرار می گیرد. برای رسیدگی به این نیازها، طراح باید در مورد نیازهای ساکنان آن اطلاعاتی داشته باشد و مشخص کند چه امکانات مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری مناسب است. آیا نیازهای روانشناختی یا رفتاری اشخاص خاصی وجود دارد که باید در برنامه ریزی کلی طراحی مورد توجه قرار گیرند و آیا تأثیر محیطی بر شیوه طراحی وجود دارد؟

تفاوت بین طراحی داخلی و تزئینات داخلی

بسیاری از افراد به اصطلاح “طراحی داخلی” و “تزئینات داخلی” از تعاریف استفاده می کنند اما با وجودی که بعضی از توابع ممکن است متوقف شوند، تفاوت قابل توجهی وجود دارد. طراحان داخلی باید بتوانند راه حل خلاقانه ای را برای فضای مورد نظر خود طراحی کنند. طراحان داخلی باید مهارت فنی داشته باشند تا بتوانند از طیف گسترده ای از گزینه هایی که می توانند برای هر یک از فضا استفاده کنند را بدانند. هدف طراح داخلی این است که برای بهبود محیط و کیفیت زندگی اشخاص خود تلاش کند.

تزئینات داخلی عمدتا در مورد استفاده از اشکال مختلف ، رنگ ها و…برای ایجاد فضای خاصی است. هم چنین سازماندهی اشیاء مانند هنر، عکس ها، بالش ها، ترتیبات گل و چیزهای دیگر که بهترین فضای موجود را در اختیار شما قرار می دهد.

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x