فهرست انواع پرده و کاربرد آن ها

فهرست انواع پرده

امروزه انواع پرده ها به عنوان بخشی ضروری از دکوراسیون داخلی، یکپارچه سازی منزل تبدیل شده اند. مردم بیشتر به پرده هایی توجه می کنند که به عنوان راهی برای زیبایی خانه باشد. با بررسی انواع پرده متوجه می شویم که خصوصیات هر پارچه متفاوت است، به این معنی که برخی از انواع پرده برای برخی مشاغل مناسب است، نه فقط برای زیبایی شناسی، بلکه برای مسائل فنی که ممکن است با پنجره ارتباط داشته باشد.

  • پرده پنبه
  • پرده های پلی استر
  • پرده ابریشمی
  • پرده کتانی
  • پرده مخملی
  • پرده توری
  • پرده های پلی استر

پرده پلی استر

یک پارچه رایج برای انواع پرده ها است، زیرا با دوام، محکم و مقرون به صرفه است. پرده های پلی استر برای مراقبت از پوست، مقاومت در برابر چروک، کاهش و کشش استفاده می شود. این پارچه یک گزینه خوب برای پرده اتاق خواب یا اتاق نشیمن است؛ پرده های پلی استر در طیف گسترده ای از رنگ ها، الگوها و سبک ها موجود است.

پرده پنبه

پرده ساخته شده از پنبه یا یک ترکیب پنبه یک گزینه همه کاره است، زیرا احساس تردید و تمیزی دارند و برای سبک های تزئینی سنتی یا مدرن مناسب هستند. پرده های پنبه ای را به خوبی پنجره را می پوشاند و برای اتاق های ناهارخوری رسمی مناسب است. اگر شما به دنبال جلوگیری از نور خورشید در یک اتاق خواب روشن و یا حفظ حریم خصوصی در اتاق نشیمن خود هستید، پرده های پنبه ای با پارچه های تنگ را انتخاب کنید، یا پنل پنبه با پوشش را انتخاب کنید. اگر اتاق خود را  با داشتن نور ترجیح می دهید، هوشیار باشید و پرده های پنبه ای را انتخاب نکنید.

پرده ابریشمی

انواع پرده های ابریشمی سنگین تر هستند و به خوبی پنجره رامی پوشاند و به نظر می رسد که ایده آل برای اتاق خواب یا اتاق های ناهار خوری است. به یاد داشته باشید که پارچه ابریشمی تنها تمیز و پاکیزه است، زمانی نیاز به شستشو دارد که از زمان مصرفش گذشته باشد. پرده های ابریشمی را در اتاق هایی که نور طبیعی زیادی را دریافت می کنند، با استفاده از سایه های پنجره یا پانل سبک تر رنگی برای محافظت از سرمایه گذاری خود استفاده کنید، زیرا ابریشم بسیار آسیب پذیر است. گزینه های پرده ابریشمی فوکس در دسترس هستند که باعث شستشوی آسان تر و دوام بیشتری می شوند.

پرده کتان

پارچه کتان به نظر می رسد یک پارچه بافتی است که هنوز هم یک ظاهر طراحی شده است و پرده های ساخته شده از این مواد را برای یک منطقه غذاخوری گاه به گاه، اتاق خواب راحت و یا اتاق نشیمن معاصر ساخته است. پارچه های کتان به سادگی نور خالص آفتاب را مسدود نمی کند، و اجازه می دهد نور طبیعی برای پر کردن فضای زندگی شما داخل خانه شود. پرده های کتان معمولا خشک و پاک هستند و باید بلافاصله آویزان شوند تا از چروک شدن جلوگیری شود.

پرده مخملی

انواع پرده های مخملی پارچه های سنگینی هستند که سرما را حفظ می کند و  پنجره ها را به یک عایق بندی ایده آل برای خانه هایی با پنجره های خالی تبدیل می کند. پرده های مخملی به خوبی پنجره را می پوشانند، یک ظاهر زیبا به پنجره ارائه می دهند.پرده های مخملی مدرن امروزه برای طراحی داخلی پذیرایی بیشتر از پرده های دیگر استفاده می شوند. با توجه به ضخامت آنها، پرده های مخملی حریم خصوصی بیشتری را به وجود می آورند و به جلوگیری از صدا و نور کمک می کنند.

پرده توری

پرده پارچه  های توری  بسیار محکم است . پارچه ی استفاده شده در دوخت این پرده امکان  پخش نور طبیعی را فراهم می کند و احساس آرامش به خانه می دهد. استفاده از پرده های توری برای اضافه کردن یک لمس عاشقانه به اتاق ناهار خوری سنتی طراحی شده ، آویز کردن آنها را بر روی درب های فرانسوی برای ارائه برخی از حریم خصوصی و همچنین برای دوخت پرده تخت خواب استفاده می شود، همچنین این امکان را فراهم میکند تا از نور خورشید در اتاق لذت ببرید. پرده های توری معمولا در سایه های خنثی مانند سفید، عاج و اکرو در دسترس هستند، به طوری که آنها می توانند با هر طرح رنگی در اتاق شما هماهنگ شوند. بسته به ساخت پرده های توری، آنها ممکن است تنها تمیز خشک و یا قابل شستشو در ماشین باشند.

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x