پرده اتاق خواب چگونه باید باشد؟

نقش پرده اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

پرده اتاق خواب یکی از تاثیرگذارترن عناصر در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب می باشد. پرده اتاق خواب نقش موثری در زیبایی و ایجاد محرمیت دارد، اما باید بررسی کنیم چه نوع پرده ای برای اتاف خواب شما متناسب است، با ما همراه باشید.

انتخاب جنس پرده اتاق خواب تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. اگر از بیرون خانه دید به داخل وجود دارد، پرده حریر برای اتاق خواب شما مناسب نیست. جنس پارچه پرده می تواند شامل هر ماده ای که در هنگام دوخت پرده استفاده می شود، باشد. جنس پارچه می تواند به تعیین سبک اتاق خواب شما کمک کند، به همین علت، در انتخاب پارچه پرده، باید دقت کنید. در بعضی از موارد پرده می تواند برای صنایع دستی و برخی از اثاثه یا لوازم داخلی منزل استفاده شود. پارچه پرده دوخته شده یا چاپ شده می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی باشد و در ضخامت مختلفی قرار می گیرد.

برای انتخاب پرده اتاق خواب باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید؛ از جمله رنگ، الگو، سبک، طول و پارچه. پارچه ای که انتخاب می کنید می تواند بر روی بافت، پوشش، دوام و چگونگی شستن آن تاثیر بگذارد. هر پارچه دارای روش های تولید مختص خود است.  پنبه و پارچه ی کتان با مواد طبیعی و بسیار متفاوت با پارچه های مصنوعی مانند پلی استر و مخملی تولید می شوند.پرده اتاق خواب

ضخامت و طرح های مختلف پرده باعث ایجاد تغییر در فرایند تولید می شود . پرده توری می تواند به صورت دست ساز تولید شود و زمان مصرف بیشتری داشته باشد ، پرده گلدوزی شده نیاز به تکنیک های فشرده تری دارد. پارچه های طبیعی با استفاده از مواد طبیعی مانند پنبه تولید شده، سپس به نخ ها متصل می شوند. پارچه های مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی و سایر مواد تولید می شوند.

انوع پارچه پرده اتاق خواب

  • ساتن ، ساخته شده از 100٪ پنبه طبیعی
  • مرسریزه ، پارچه های سبک و نرم دوخته شده از پلی استر با دوام
  • پلی استر ، کاملا مصنوعی است.
  • مخمل ، نوعی پارچه کرکی است، از کتان ، پنبه تولید میشود.
  • ویسکوز ، ماهیت گیاهی دارد، فوق العاده نرم
  • توری ، سبک و درخشان است
  • پرده زبرا ، با ترکیبی از پارچه و تور تشکیل شده است.

پلی استر

پلی استر در بین پرده ها به عنوان یک پارچه رایج است، زیرا با دوام، محکم و مقرون به صرفه است. مراقبت از پرده های پلی استر آسان است ، گزینه ی مناسبی برای پرده اتاق خواب یا اتاق نشیمن است. از انتخاب پلی استر برای پرده آشپزخانه اجتناب کنید زیرا مواد پرده پلی استر قابل اشتعال هستند، گردش هوای خوبی را ایجاد نمی کنند. پلی استر در طیف گسترده ای از رنگ ها، الگوها و سبک های مختلفی وجود دارد.

 پنبه

پرده های بافته شده از پنبه یک گزینه همه کاره است. برای سبک های تزئینی سنتی یا مدرن مناسب هستند. پرده های از جنس پنبه برای اتاق غذاخوری رسمی مناسب هستند. اگر ترجیح می دهید یک اتاق با نور کافی داشته باشید، می توانید از پرده هایی با جنس پنبه استفاده کنید.

ابریشمی

پرده های ابریشمی به خوبی محل مورد نظر را می پوشاند و یک ظاهر عاشقانه ارائه می دهد. ایده آل برای پرده اتاق خواب یا اتاق غذاخوری رسمی می باشند. پارچه های ابریشمی تمیز و خشک می باشند، به این معنی است که شستشوی پرده ابریشمی وقت گیر است. هنگامی که پرده ی ابریشمی را در اتاق نورگیر نصب می کنید، بهتر است از یک زیر پرده ساتن استفاده کنید، زیرا پارچه ابریشم بسیار آسیب پذیر است. پرده ی ابریشم مصنوعی هم وجود دارد که شسته و رفته تر و با دوام تر است.

کتان

پارچه کتان یک پارچه بافتی است و برای پرده اتاق ناهار خوری ، پرده اتاق خواب یا اتاق نشیمن مناسب است. پارچه های کتان نور خورشید را مسدود نمی کند و اجازه می دهد تا فضای زندگی شما را پر کند. پرده کتان را بلافاصله بعد از شستشو باید آویزان کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود.

مخمل

مخمل پارچه ای سنگین، و مناسب برای فصل سرما است، ایده آل برای عایق بندی پنجره های خانه می باشد. پرده های مخمل یک ظاهر زیبا را به یک اتاق غذاخوری رسمی  و سالن پذیرایی ارائه می دهد. با توجه به ضخامت آنها، پرده های مخملی صدا و نور را مسدود می کنند.

مجموعه دکور پرده تولید کننده پرده زبرا و انواع پرده کرکره ای به درخواست شما کارشناسان مربوطه را در اسرع وقت اعزام میکند. در صورت هرگونه راهنمایی بیشتر و خرید پرده زبرا با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

آلبوم تصاویر ایفل

آلبوم تصاویر ایفل با تصاویر بسیار جدبد و زیبا که ساخته و گردآوری شده جهت چاپ و استفاده روی پرده مورد نظرتان.  

ادامه مطلب »
البوم کودک 1

آلبوم تصاویر کودک

آلبوم تصاویر کودک با تصاویر بسیار زیبا که به صورت اسپشیال و منحصر به فرد طراحی شده جهت زیبایی بخشیدن به اتاق فرزندانتان. این البوم

ادامه مطلب »
طبیعت 8

تصاویر طبیعت

آلبوم تصاویر طبیعت آلبوم تصاویر طبیعت جزو زیباترین تصاویری هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است با استفاده از تصاویر بکر

ادامه مطلب »
گل های سه بعدی

گل های سه بعدی-1

آلبوم گل های سه بعدی آلبوم گل های سه بعدی جزو جدیدترین طراحی هایی هست که شرکت دکور پرده برای مشتریان خود طراحی کرده است

ادامه مطلب »
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x